OCZAMI NOWOJORCZYKA

DZIEŃ 1 Warszawa - Nowy Jork

Spotykamy się na lotnisku Chopina 2 godziny przed wylotem. Sprawdzamy, czy wszyscy mają odpowiednie dokumenty (paszporty, wizy etc.). Po przylocie jedziemy do hotelu lub apartamentu i korzystamy z jego atrakcji by zrelaksować się po podróży.

Wyselekcjonowane przez nas starannie hotele i apartamenty są w stylu nowojorskich loftów i znajdują się na  słynnym Manhatanie.

DZIEŃ 2 Manhattan

Ruszamy "w Nowy Jork" ! Dzień zaczynamy od spaceru po miejscach, które są ikonami miasta. Zwiedzimy dolny Manhattan, przejdziemy przez Wall Street, które było i jest tłem dla wielu filmów takich jak Wilk z Wall Street czy Wall Street z Michaelem Duglasem, dalej ruszymy do Battery Park, a następnie przepłyniemy na Liberty Island zobaczyć Statuę Wolności, a później na Ellis Island, gdzie znajduje się Muzeum Emigracji. W drodze powrotnej do hotelu przejdziemy obok pomnika World Trade Center, upamiętniającego zamach z 2001 r. Potem skierujemy się w stronę Lower East Side oraz East Village i zobaczymy miejsca, które stały się tłem wielu filmów Woody Allena. St Mark’s Place otworzy przed nami miejsca, które jeszcze nie tak dawno odwiedzał Lou Reed, ikona nowojorskiego undengraundu, później przetniemy  park, który stał się inspiracją sztuki Janusza Głowackiego - Antygona w Nowym Jorku. Zobaczymy miejsca, gdzie rodził się jazz, punk rock, gdzie ilość restauracji, kawiarni oraz barów nawet nowojorczyków wprowadza w dysonans wyboru miejsca na kolację!  My wybierzemy jedno z nich, gdzie delektując się posiłkiem będziemy równocześnie delektować się klimatem bohemy.

DZIEŃ 3 Manhattan

Śniadanie przegryziemy w jednym z lokalnych barów, jak prawdziwi nowojorczycy, a po nim ruszymy na Washington Square, gdzie znajduje się słynny Łuk Triumfalny, przez który widać długą V Avenue. Wypijemy po drodze kawę w kawiarni, w której przesiadywał David Bowie i ruszymy w stronę dolnej, zachodniej części Manhattanu. Przejdziemy przez słynne West Village, Tribecę, Soho i Chelsea. Zobaczymy Chelsea Hotel, który gościł taką ilość znanych pisarzy, myślicieli artystów i muzyków, że obecnie jest na liście obiektów historycznych Miasta Nowy Jork, nadal goszcząc klientów wyjątkowych. To będzie dzień, gdzie zobaczymy także Meatpacking District, znany z takich filmów jak „Zły porucznik”, „Seks w wielkim mieście” czy „Wstyd”. Zobaczymy piękne, zachwycające formą budynki Franka Gehry’ego  - słynnego kanadyjskiego architekta i nową, niezwykłą atrakcję Park High Line, który powstał na miejscu dawnej linii metra. Na lunch zjemy słynną pizzę nowojorską w Artichoke Pizza lub homara w Chelsea Market. Po lunchu przejdziemy w górę Manhattanu, m.in. obok takich budynków jak Rockefeller Center, Radio City Music Hall i odwiedzimy MoMa (Museum of Modern Art ), gromadzące pokaźną kolekcję sztuki nowoczesnej, w tym także polską.

DZIEŃ 4: Central Park i okolice

Każdy zna i kojarzy olbrzymie reklamy na Time Square, który jest sam w sobie jest reklamą. W świetle migających neonów pójdziemy w górę Manhattanu i przez Columbus Circle dojdziemy do The Dakota Building, gdzie Roman Polański nakręcił „ Dziecko Rosemary” i przed drzwiami którego 8 grudnia 1980 roku Mark David Champan zastrzelił Johna Lennona. Spacerując po Central Parku przejdziemy przez Strawberry Fields, miejsce ufundowane przez Yoko Ono ku czci swojego męża, zobaczymy też zabawny, surrealistyczny pomnik Alicji w Krainie Czarów. W trasę naszego spaceru włączymy też akcenty patriotyczne i przejdziemy obok pomnika Władysława Jagiełly. Kończąc nasz city walk po wschodniej stronie Central Parku dojdziemy do Metropolitan Museum of Art, w którym znajdują się potężne zbiory z całego świata. W drodze powrotnej spacerować będziemy w górę V Avenue, mijając bardzo charakerystyczny budynek Guggenheim Museum, zaprojektowany przez jednego z najwspanialszych architektów Franka Lloyda Wrighta, na koniec dojdziemy do Harlemu, gdzie poczujemy klimat jego najlepszych klubów jazzowych. Zanurzymy się w muzyce popijając jeden ze słynnych nowojorskich drinków.

DZIEŃ 5 Brooklyn Bridge i Brooklyn

Czym byłaby wizyta w Nowym Jorku, bez przejścia przez jeden z najsłynniejszych mostów na świecie, Brooklyn Bridge? W trakcie spaceru poznamy jego ciekawą historię, a przechodząc przez niego, przeniesiemy się na Brooklyn, dzielnicę, w której mieszka obecnie ponad 2,5 mln ludzi z całego świata, tam też znajdują się dwa inne bliskie nam Polakom z nazwy mosty: Most Kościuszki oraz Most Pułaskiego. Różne pochodzenie, różne wyznania, różny kolor skóry, harmonia, energia i powstające codziennie nowe miejsca przyciągają młodych nowojorczyków, głównie do dzielnicy Dumbo, Williamsburgu, czy rosnącemu obecnie w siłę Bushwickow. Odpoczniemy w Millennium Parku, a jak będzie sprzyjająca pogoda, przejedziemy na Coney Island, gdzie chętni dodatkowych wrażeń będą się mogli przejechać na słynnym drewnianym roller coasterze Cyclone. Wrażenia niezapomniane! Wytchnienie po pełnym atrakcji dniu zapewni nam urokliwa plaża i spacer nadmorskim deptakiem.

DZIEŃ 6 Shopping

Ten dzień przeznaczamy na szaleństwo zakupów, bo też z nimi kojarzy się Nowy Jork. To mogą być zakupy w stylu tradycyjnym, ekskluzywnym, w stylu vintage, ze stylistką nowojorską, którą bardzo polecamy :), może to być też samodzielna eksploracja jednej z najbogatszych ofert na świecie, jeżeli chodzi o modę i wszystko, co jest z nią związane.

Nowojorskie ulice dostarczą inspiracji, a nowojorskie coffeshopy i restauracje genialnego orzeźwienia.

DZIEŃ 7 Bronx i West Manhattan

Dzisiaj odwiedzimy Bronx, miejsce akcji „ Taksówkarza” z Robertem de Niro w roli głównej. Jak przystało na prawdziwego nowojorczyka zapuścimy się w miejsca dla nich swojskie i rodzinne gdzie odpoczywają i spędzają dużo czasu czyli Bronx Zoo lub Bronx Botanical Garden – oba wspaniałe  same w sobie są oazami spokoju w zgiełku ogromnego miasta. Po południu przejdziemy do górnej zachodniej części Manhattanu zwiedzić Natural History Museum, a później w słynnych delikatesach Zabar’s możemy zrobić zakupy, buszując w różnych przysmakach z całego świata. Po drodze na kolację zobaczymy budynek Metropolian Opera House, na której scenie występuje jeden z najwybitniejszych polskich śpiewaków operowych, Mariusz Kwiecień. Kolację zjemy w Hell’s Kitchen, restauracji znanej chociażby z musicalu „West Side Story”.

DZIEŃ 8 V Avenue, Alphabet City, Delancey, Orchard Street.

Dzień zaczniemy od spaceru w stronę Hotelu Plaza, skąd przejdziemy w dół V Avenue obok Rockefeller Center oraz Biblioteki. Odwiedzimy kameralny Bryant Park, znajdujący się w bliskiej odległości od Times Square, gdzie można odnaleźć chwilę ciszy popijając kawę. Kierując się na wschód, przejdziemy w stronę budynku ONZ, a następnie ruszymy w gwarne ulice Lower East Side i Alphabet City, Delancey, Orchard Street. Przejdziemy śladami emigrantów, którzy napływali do miasta w początkach XX , a później zanurzymy się w niesamowitą atmosferę niedawno osiadłej tu bohemy. Modne knajpki i restauracje pojawiają się tu i znikają błyskawicznie, oferują niezliczoną ilość dobroci i jedzenia z każdego zakątku świata. Przy kolacji pobudzimy się słynnym drinkiem Cosmopolitan, którym delektowała się najsłynniejsza bohaterka filmu Sex w wielkim mieście Carrie Bradshaw.

DZIEŃ 9 Empire State Building

Dzisiaj czeka nas  wjazd na Empire State Building, kolejny symbol Nowego Jorku. Znajduje się tam jeden z najbardziej znanych tarasów widokowych z którego roztacza się najsłynniejszy widok świata. Sam budynek stanowił tło dla wielu filmów i stał się inspiracją dla autorów licznych piosenek. Jest to piąty najwyższy budynek w Stanach Zjednoczonych, który jest zarazem jednym z najbardziej znanych budynków świata. Po lunchu wrócimy do hotelu by zrelaksować się i przygotować do ostatniego wieczoru w tym magicznym mieście. Naszą podróż zwieńczy musical na Broadwayu! ( opcjonalnie Glenn Close w słynnym „ Sunset Boulevard”)

DZIEŃ 10 Przylot do Warszawy

Żegnamy się z Nowym Jorkiem i w wielkim nowojorskim stylu wracamy do kraju!