NORWEGIA

KRAINA FJORDÓW
ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY

PLAN WYPRAWY

DZIEŃ 1. Warszawa/Kraków/Gdańsk – Oslo 
Wylot z Warszawy/Kraków/Gdańsk, przylot do Oslo, z lotniska jedziemy piękną, widokową drogą w kierunku Parku Narodowego Rondane. Nocleg.
DZIEŃ 2. Hjerkinn  
Dzisiejszy dzień jest pełen wrażeń. Rondane to najstarszy Park Narodowy w Norwegii założony w 1962 r. Na jego terenie znajduje się wiele szczytów o wysokości powyżej 2000 m, z najwyższym Rondslottet (2178 m n.p.m.). Rondane jest także siedliskiem stad dzikich reniferów, a bliski kontakt z nimi jest niezapomnianym przeżyciem. Naszym celem w dniu dzisiejszym jest Park Narodowy Dovrefjell, który jest jedynym miejscem na świecie, gdzie zobaczyć można woła piżmowego. Ten swych przodków ma w epoce lodowcowej i mimo niezgrabnej sylwetki osiąga w biegu szybkość 60 km/h. Możliwość wykupienia fakultatywnego safari, które trwa 6h. 
DZIEŃ 3. Oppdal - Droga Atlantycka 
Dojedziemy widokową trasą przez Oppdal do słynnej drogi Atlantyckiej, która w 2005 roku została uznana za "norweską budowlę stulecia". Biegnie zygzakami przez niskie mosty wznoszące się nad morzem, łącząc wysepki z położonymi na nich niewielkimi miejscowościami. Najwyższy most - Storseisundet ma kształt pięknego łuku.
Nocleg w okolicy Molde/Alesund.
DZIEŃ 4. Alesund i okolice
Przeprawa promowa i malownicze Alesund. Miasto typowo handlowe, bazujące głównie na rybołówstwie. Nie znaczy to,  że nie ma tutaj ciekawych miejsc do zobaczenia i widoków do sfotografowania. Piękne położenie i wyjątkowa zabudowa secesyjna. Zbadamy też jego okolice, skalne, płaskie wysepki nad samym Atlantykiem. Wieczorem relaksujemy się i noclegujemy w tym samym miejscu, co noc wcześniej.
DZIEŃ 5. Andalsnes drogą Troli – przeprawa promowa - Droga Orłów - Geiranger Fjord
Kultowa trasa w Norwegii została otwarta 31 lipca 1936 roku przez króla Haakona VII. Jest pełna serpentyn zakręcających pod kątem 180 stopni, a jej nachylenie wynosi 9 - 12%. To jedna z największych atrakcji turystycznych Norwegii. Czynna zazwyczaj od połowy maja do października. Przy Drodze Troli znajduje się jedyny w Norwegii (prawdopodobnie jedyny na świecie) znak drogowy "Uwaga Trolle". W połowie drogi znajduje się kamienny most przerzucony nad wodospadem Stigfossen. Z parkingu na szczycie, dojdziemy piechotą na taras widokowy, z którego widać drogę i wodospad. Najwyższy punkt Drogi Troli znajduje się na wysokości 852 m n.p.m. Następnie kierujemy się na południe do Geiranger Fjord wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Fjord ma długość 15 kilometrów i otoczony jest stromymi, skalistymi zboczami, po których spływają liczne wodospady. Na okolicznych wzgórzach rozsiane są dawne, opuszczone farmy. Nocleg w okolicy Bismo.
DZIEŃ 6. Droga 55 - Park Narodowy Jostedalsbreen – Sogndal
Przejeżdżamy słynną drogą nr 55 ( droga ta jest otwarta tylko latem ) w kierunku lodowca Jostedalsbreen, gdzie czeka nas godzinna wędrówka pod Nigardsbreen. Przejazd i kolejna już, trzecia przeprawa promowa Sogndal Laerdal. Nocleg .
DZIEŃ 7. Sogndal – Flam 
Najdłuższy i najgłębszy fjord Norwegi, kościółek bez żadnego gwoździa Stavkirke. Fakultatywnie Flasmbana – kolej ta jest jedną z najbardziej stromych linii kolejowych na świecie. Podczas 60 minutowej podróży przejeżdża przez 20 tuneli. Nocleg w chatce lub schronisku w okolicy największego płaskowyżu Europy-Hardangervidda, w drodze na wschód kraju.
DZIEŃ 8. Przejazd i zwiedzanie Oslo od wczesnego popołudnia 
Muzeum Fram na półwyspie Bygdoy, gdzie znajduje się prawdziwy statek Amundsena oraz skansen norweski. Vigeland Park, opera Oslo i nowoczesne centrum biznesowe tzw." Barcode ".
DZIEŃ 9. Oslo i powroty na lotnisko
Rano zobaczymy Holmenkollen - słynną skocznię narciarską, zamek królewski i przepłyniemy się statkiem po fjordzie Oslo . Późnym popołudniem transfery na lotnisko i wylot do Polski .
UWAGA!
Istnieje możliwość przedłuzenia wyjazdu za zgodą wszystkich uczestników o 1 dzień i zwiedzenia Rjukan. Koszt 400 PLN od osoby z noclegiem. 
Rjukan to miasto ukryte w wąwozie, gdzie znajduje się muzeum Norweskiego Przemysłu. Jest ono urządzone w dawnych zakładach Norsk Hydro, w których Hitler produkował ciężką wodę, potrzebną do produkcji broni atomowej. Dzięki akcji norweskich sabotażystów woda nie dotarła do Niemiec i została zatopiona wraz z promem na jeziorze Tinnsjø w 1944. Do muzeum dociera się przez wiszący nad głębokim wąwozem most.

GRUPOWA
9 DNI
NORWEGIA
OD:

1350 EUR

+ bilet lotniczy
INDYWIDUALNA
NORWEGIA
ZAPLANUJ INDYWIDUALNIE
INCENTIVE
NORWEGIA
NAJLEPSZE INCENTIVE NA ŚWIECIE

JORDANIA

8 DNI CLASSIC
ZOBACZ WIĘCEJ

KOREA PŁD. I JAPONIA

19 DNI CLASSIC
ZOBACZ WIĘCEJ

BIRMA W PIGUŁCE

17 DNI CLASSIC
ZOBACZ WIĘCEJ

GHANA, NAJWIĘKSZE ATRAKCJE

14 DNI CLASSIC
ZOBACZ WIĘCEJ