NORWEGIA

KRAINA FJORDÓW
ZAPYTAJ O SZCZEGÓŁY

PLAN WYPRAWY

DZIEŃ 1. Warszawa/Kraków/Gdańsk – Oslo 
Wylot z Warszawy/Kraków/Gdańsk, przylot do Oslo, z lotniska jedziemy piękną, widokową drogą w kierunku Parku Narodowego Rondane. Nocleg.
DZIEŃ 2. Hjerkinn  
Dzisiejszy dzień jest pełen wrażeń. Rondane to najstarszy Park Narodowy w Norwegii założony w 1962 r. Na jego terenie znajduje się wiele szczytów o wysokości powyżej 2000 m, z najwyższym Rondslottet (2178 m n.p.m.). Rondane jest także siedliskiem stad dzikich reniferów, a bliski kontakt z nimi jest niezapomnianym przeżyciem. Naszym celem w dniu dzisiejszym jest Park Narodowy Dovrefjell, który jest jedynym miejscem na świecie, gdzie zobaczyć można woła piżmowego. Ten swych przodków ma w epoce lodowcowej i mimo niezgrabnej sylwetki osiąga w biegu szybkość 60 km/h. Możliwość wykupienia fakultatywnego safari, które trwa 6h. 
DZIEŃ 3. Oppdal - Droga Atlantycka 
Dojedziemy widokową trasą przez Oppdal do słynnej drogi Atlantyckiej, która w 2005 roku została uznana za "norweską budowlę stulecia". Biegnie zygzakami przez niskie mosty wznoszące się nad morzem, łącząc wysepki z położonymi na nich niewielkimi miejscowościami. Najwyższy most - Storseisundet ma kształt pięknego łuku.
Nocleg w okolicy Molde/Alesund.
DZIEŃ 4. Alesund i okolice
Przeprawa promowa i malownicze Alesund. Miasto typowo handlowe, bazujące głównie na rybołówstwie. Nie znaczy to,  że nie ma tutaj ciekawych miejsc do zobaczenia i widoków do sfotografowania. Piękne położenie i wyjątkowa zabudowa secesyjna. Zbadamy też jego okolice, skalne, płaskie wysepki nad samym Atlantykiem. Wieczorem relaksujemy się i noclegujemy w tym samym miejscu, co noc wcześniej.
DZIEŃ 5. Andalsnes drogą Troli – przeprawa promowa - Droga Orłów - Geiranger Fjord
Kultowa trasa w Norwegii została otwarta 31 lipca 1936 roku przez króla Haakona VII. Jest pełna serpentyn zakręcających pod kątem 180 stopni, a jej nachylenie wynosi 9 - 12%. To jedna z największych atrakcji turystycznych Norwegii. Czynna zazwyczaj od połowy maja do października. Przy Drodze Troli znajduje się jedyny w Norwegii (prawdopodobnie jedyny na świecie) znak drogowy "Uwaga Trolle". W połowie drogi znajduje się kamienny most przerzucony nad wodospadem Stigfossen. Z parkingu na szczycie, dojdziemy piechotą na taras widokowy, z którego widać drogę i wodospad. Najwyższy punkt Drogi Troli znajduje się na wysokości 852 m n.p.m. Następnie kierujemy się na południe do Geiranger Fjord wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Fjord ma długość 15 kilometrów i otoczony jest stromymi, skalistymi zboczami, po których spływają liczne wodospady. Na okolicznych wzgórzach rozsiane są dawne, opuszczone farmy. Nocleg w okolicy Bismo.
DZIEŃ 6. Droga 55 - Park Narodowy Jostedalsbreen – Sogndal
Przejeżdżamy słynną drogą nr 55 ( droga ta jest otwarta tylko latem ) w kierunku lodowca Jostedalsbreen, gdzie czeka nas godzinna wędrówka pod Nigardsbreen. Przejazd i kolejna już, trzecia przeprawa promowa Sogndal Laerdal. Nocleg .
DZIEŃ 7. Sogndal – Flam 
Najdłuższy i najgłębszy fjord Norwegi, kościółek bez żadnego gwoździa Stavkirke. Fakultatywnie Flasmbana – kolej ta jest jedną z najbardziej stromych linii kolejowych na świecie. Podczas 60 minutowej podróży przejeżdża przez 20 tuneli. Nocleg w chatce lub schronisku w okolicy największego płaskowyżu Europy-Hardangervidda, w drodze na wschód kraju.
DZIEŃ 8. Przejazd i zwiedzanie Oslo od wczesnego popołudnia 
Muzeum Fram na półwyspie Bygdoy, gdzie znajduje się prawdziwy statek Amundsena oraz skansen norweski. Vigeland Park, opera Oslo i nowoczesne centrum biznesowe tzw." Barcode ".
DZIEŃ 9. Oslo i powroty na lotnisko
Rano zobaczymy Holmenkollen - słynną skocznię narciarską, zamek królewski i przepłyniemy się statkiem po fjordzie Oslo . Późnym popołudniem transfery na lotnisko i wylot do Polski .
UWAGA!
Istnieje możliwość przedłuzenia wyjazdu za zgodą wszystkich uczestników o 1 dzień i zwiedzenia Rjukan. Koszt 400 PLN od osoby z noclegiem. 
Rjukan to miasto ukryte w wąwozie, gdzie znajduje się muzeum Norweskiego Przemysłu. Jest ono urządzone w dawnych zakładach Norsk Hydro, w których Hitler produkował ciężką wodę, potrzebną do produkcji broni atomowej. Dzięki akcji norweskich sabotażystów woda nie dotarła do Niemiec i została zatopiona wraz z promem na jeziorze Tinnsjø w 1944. Do muzeum dociera się przez wiszący nad głębokim wąwozem most.

GRUPOWA
9 DNI
NORWEGIA
OD:

1350 EUR

+ bilet lotniczy
INDYWIDUALNA
NORWEGIA
ZAPLANUJ INDYWIDUALNIE
INCENTIVE
NORWEGIA
NAJLEPSZE INCENTIVE NA ŚWIECIE

KAMBODŻA, LAOS, WIETNAM

17 DNI CLASSIC
ZOBACZ WIĘCEJ

RADŻASTAN

17 DNI CLASSIC
ZOBACZ WIĘCEJ

KERALA

12 DNI CLASSIC
ZOBACZ WIĘCEJ

MAGICZNY SYLWESTER W ZATOCE HA LONG

15 DNI CLASSIC
ZOBACZ WIĘCEJ