KLASYKA GRENLANDII

DZIEŃ 1. Wylot z Warszawy i przylot do Ilulissat

Spotykamy się na lotnisku na 2 godziny przed wylotem na Grenlandię. Lądujemy w Ilulissat, daleko za kołem podbiegunowym. Dzisiejszego dnia poznamy, jak wygląda życie na Grenlandii. Wybierzemy się na nasz pierwszy spacer z przewodnikiem wśród kolorowych domów Ilulissat, aby poczuć wszechobecność gór lodowych otaczających Ilulissat. Dowiemy się więcej o kulturze grenlandzkiej i historii miasta, którego nazwa w lokalnym języku oznacza właśnie „góry lodowe”. Odwiedzimy miejscowych rybaków w porcie, myśliwych w "brættet" i zatrzymamy się w miejscu narodzin słynnego polarnika Knuda Rasmussena. W drodze powrotnej miniemy stary drewniany kościół Syjon. Nocleg w Ilulissat w hotelu.

DZIEŃ 2. Wyprawa do

Dziś czeka nas wielki dzień. Przybyliśmy na Grenlandię, by zobaczyć lodowce i góry lodowe. I to jedne z największych na świecie. Wybierzemy się na wyprawę w celu odkrycia tych olbrzymów. Stojąc przed ogromnym Ilulissat Icefjord poczujemy się mali w obliczu ogromnych masywów lodowych. Niekończąca się ilość lodu spływającego z lodowca Sermeq Kujalleq w kierunku morza, tworzy majestatyczne góry lodowe pływające w Zatoce Disko. Zatrzymamy się także w Sermermiut, opuszczonej osadzie Inuitów. Nasz przewodnik przedstawi kulturę Eskimosów i odpowie na pytania. Nocleg w Ilulissat.

DZIEŃ 3: Rejs po zatoce Disko

Wyruszymy łodzią do Zatoki Disko, żeby zobaczyć gigantyczne, pływające góry. Te zamarznięte olbrzymy odłączyły się od jednego z najbardziej produktywnego lodowca półkuli północnej, Sermeq Kujalleq. Rocznie około 35 km³ lodu oddziela się od lodowca. Przy odrobinie szczęścia, możemy nawet dostrzec wieloryba.

DZIEŃ 4. Dzień wolny w Ilulissat

Dzień wolny w Ilulissat, który możemy przeznaczyć na odpoczynek i zwiedzanie na własną rękę lub dodatkowe atrakcje.

Opcja 1: Boat Tour Eqi (od czerwca do września)

Opuszczamy Ilulissat wczesnym rankiem i płyniemy na północ w kierunku lodowca Eqi. Niewiele jest miejsc na Grenlandii tak zapierających dech w piersiach. Po drodze płyniemy wokół najbardziej imponujących gór lodowych na półkuli północnej. Miniemy blisko masywną ścianę lodowca, gdzie wyłączymy silniki na około godzinę by móc w pełni delektować się lunchem, a imponującym widokiem lodowca. Po południu wracamy do Ilulissat.

Opcja 2: Wieczorna żegluga lodowa (od czerwca do września)

Podczas 2,5-godzinnej podróży statkiem przepłyniemy wśród gigantycznych gór lodowych w Zatoce Disko podczas wieczornego zachodu słońca. Te zamrożone olbrzymy odłączyły się z najbardziej produktywnego lodowca półkuli północnej, Sermeq Kujalleq. Żeglowanie wokół gigantycznych gór lodowych w wieczornych promieniach słońcato fantastyczne doświadczenie.

Opcja 3: Sermermiut Hike (styczeń-grudzień)

Wybieramy się na ekspedycję by zobaczyć lodowce i góry lodowe. I to jedne z największych na świecie. Stojąc przed ogromnym Ilulissat Icefjord poczujemy się mali w obliczu ogromnych masywów lodowych. Niekończąca się ilość lodu spływającego z lodowca Sermeq Kujalleq w kierunku morza, tworzy majestatyczne góry lodowe pływające w Zatoce Disko. Zatrzymamy się także w Sermermiut, opuszczonej osadzie Inuitów. Nasz przewodnik przedstawi kulturę Eskimosów i odpowie na pytania.

Opcja 4: wieczorne spływy kajakowe (od czerwca do połowy września)

Wieczorem udamy się na ekscytującą wyprawę kajakową pośród gigantycznych gór lodowych w Zatoce Disko. Czeka nas spływ kajakowy wzdłuż wybrzeża Ilulissat, skąd widać wielkie góry lodowe. Doświadczymy tej zapierającej dech w piersiach scenerii w bliskości natury - wiosłując, jak to robili Inuici (niektózy dalej kontynuują tradycję). Będziemy zaopatrzeni we wszystkie środki bezpieczeństwa: najlepszy sprzęt na rynku (odzież, która umożliwia pływanie w lodowatych wodach oraz najbardziej bezpieczne i stabilne kajaki), a nasi instruktorzy wprowadzą nas w tajniki wiosłowania.

Opcja 5: Wycieczka łodzią do Ilimanaq (od czerwca do września)

Popłyniemy łodzią z Ilulissat do małej miejscowości Ilimanaq. Po drodze miniemy wielki fiord Kangia. Widok na fiord jest absolutnie oszałamiający. Odwiedzimy małą osadę Ilimanaq, by dowiedzieć się jak żyją ludzie w tak odległej części świata. Po południu skierujemy się z powrotem do Ilulissat, mijając zapierający dech w piersiach fiord jeszcze raz.

DZIEŃ 5. Powrót do Polski

Transfer na lotnisko w zależności od rozkładu lotów. Lot powrotny do Polski.