REJS PRZED FJORDY LODOWE

DZIEŃ 1. Przyjazd do Narsarsuaq

Spotykamy się na lotnisku przed wylotem na Grenlandię. Przybywamy do Narsarsuaq, bramy do Południowej Grenlandii. Samoloty zazwyczaj lądują późnym popołudniem lub wieczorem więc wykorzystamy resztę dnia, aby szybko przejść się po miasteczku i po kilku domach. Zostaniemy w hotelu na noc zanim nazajutrz rozpocznie się wielka przygoda.

DZIEŃ 2. Narsarsuaq - Itilleq - Igaliku

Następnego dnia popłyniesz na południe w fiord Tunulliarfik do małego portu Itilleq. Stamtąd udamy się na łatwą wędrówkę przez Kongevejen, ścieżkę królów, do małej osady Igaliku. W Igaliku przyglądniemy się Gardar, średniowiecznej osadzie wikingów z przełomu X i XI wieku. W średniowieczu Garder była największą osadą na Grenlandii i równocześnie stolicą i siedzibą biskupstwa. Zwiedzimy ruiny katedry pod wezwaniem świętego Mikołaja z XII wieku. Nocleg spędzimy w hotelu w Igaliku.

DZIEŃ 3. Dzień wolny w Igaliku

Dzisiejszy dzień spędzimy na leniwe zwiedzanie okolic Igaliku. Dla chętny opcja wyprawy na płaskowyż nad Igaliku, skąd roztacza się niesamowity widok na fiord Qooroq i góry lodowe. Noc w Igaliku.

DZIEŃ 4. Igaliku - Ittileq - Narsaq

W planach mamy wędrówkę ścieżką Kongevejen z Igaliku do Itilleq. Stamtąd wsiądziemy na łódź i popłyniemy na południe do Narsaq, najważniejszego miasta w południowej Grenlandii, położonego pomiędzy dwoma fiordami. Narsaq to idealna baza wypadowa do rejsów po górach lodowych, dzięki bardzo bliskiemu położeniu lodowca w Bredefjord od którego odrywają się liczne góry lodowe w kierunku morza. Samo miasteczko ma wiele uroku z kolorowymi domami oraz fantastycznym muzeum z piękną ekspozycją dotyczącą historii miasta oraz wystawą tradycyjnych strojów, kajaków. Noc w Narsaq.

DZIEŃ 5. Narsaq - Narsarsuaq

Dzisiejszego dnia odpływamy z powrotem do Narsarsuaq. W zależności od rozkładu rejsów będziemy mogli jeszcze kontynuować zwiedzanie Narsaq. Noc w Narsarsuaq.

DZIEŃ 6. Powrót do Polski

Transfer na lotnisko w zależności od rozkładu lotów. Lot powrotny do Polski.